Hírek

Az első lépés: Thor Beavatás

2015.08.18
A Thor Gym funkcionális edzőterem a napokban jelentette be első franchise partnerét Kaposváron, ahol tovább szeretnék népszerűsíteni edzésmódszerüket, melynek első lépcsőfokának számító Thor Beavatás bemutatása követezik.

Budapesten a Thor Gym-ben megtalálhatóak a Crosstraining, Kettlebell és funkcionális erőedzések, de a teremmel először kapcsolatba kerülő sportolóknak mégsem ezeket az edzésformákat ajánlják elsőként. Tanos Bálint edző egy több lépcsőből álló rendszert alkotott meg a funkcionális edzések területén, amely során főként a helyes testtartásra és az eszközök megismerésére helyezik a hangsúlyt. A 8 hetes kurzus végeztével az edzeni és fejlődni vágyók az Athletic Body tréningek keretében fokozzák a terhelést és ismernek meg új technikai elemeket. A kurzusok vizsgákkal végződnek, amelyek sikeres teljesítése elengedhetetlen a további kurzusok megkezdéséhez.

A beavatás során minden technikai elem előkerül, hogy az amatőr sportolók biztonsággal és eredményesen tudják használni a terem eszközeit. A két hónapos kurzus alatt igazi Thor-növendék lehet mindenkiből, aki megfogadja az edző tanácsait és lelkiismeretesen készül hétről-hétre.

A Thor Gym kezdőkurzusa tehát nem kizárólag a kezdőknek szól. A helyes technika elsajátítására épülő edzések akár a haladó sportolóknak is jól jöhet, hiszen tanulni mindig lehet. A résztvevők két hónap alatt a funkcionális edzés eszközeivel kapcsolatos ismereteken kívül bepillantást nyernek az edzéstervezésbe is, annak érdekében, hogy a későbbiekben önállóan, saját edzéstervet tudjanak magunknak kialakítani vagy biztonsággal részt vehessenek egyéb edzésformákra épülő órákon is.

Az óratípusainkon résztvevő atléták természetesen állapotfelmérésen eshetnek át, igényük szerint. Ez a fejlődés záloga, mert ezzel kiszűrhetőek az esetleges gyengeségek, egyoldalúságok, és a fejlődés is megbízható viszonyszámokban mérhető.

A kurzus keretét Dan John programja alkotja. Az elmélet gerince, hogy öt (plusz egy) alapvető mozgásra bontjuk a gyakorlatokat, az alábbiak szerint:

Push (nyomás/tolás)
Carry (cipelés)
Hinge (törzsemelés)
Squat (guggolás)
Pull (húzás)

A program az egyes mozgásokat mintázat, lassú mozgás, szimmetria, explozív mozgás sorozatokra osztja fel. Az eszközök és a velük végezhető gyakorlatok helyes kivitelezésének megtanítása a könnyebbtől a nehezebb irányában történik. A kurzus minden órája a következő elemekre bomlik: koordináció, mobilitás, gyakorlattanulás, erőfejlesztés és metabolikus felpörgetés.

Partnereink

All You Can Move Webfejlesztés: DropBy Digital